vrijdag 16 augustus 2024

Good morning at the 16th off August, 2024.

 Good morning everyone, 



It's raining cats and dogs outside in the Netherlands. 


*


In Dutch: 


Een paar jaar geleden is de overheid gestart met het uitdelen van maaltijden op basisscholen, omdat veel ouders hun kinderen geen ontbijt en lunch meer konden geven vanwege de crisis. 

Ik vind dat middelbare scholen en voortgezet onderwijs dit ook zouden moeten doen. Voor middelbare schoolkinderen zou er ook ontbijt en lunch moeten zijn op scholen, omdat een middelbare school kind hartstikke duur is tijdens de crisis. Het kan ouders ontzettend veel lucht geven als hun middelbare school kind kan eten op school. School lunches met af en toe een broodje gezond, gewoon brood en goedkope hotdogs- en bouwstenen voor de rest van de dag, zoals melk, karnemelk en fruit. Ik vind dat kinderen dat moeten hebben als pappa en mamma het niet meer kunnen betalen. En dat de overheid dat zou mogen regelen. Middelbare school kinderen zijn al duur genoeg. En ik vind het zo zielig als ze honger moeten lijden op school, en zich niet kunnen concentreren en mee kunnen komen tijdens de lessen vanwege gebrek aan ontbijt of lunch. 

We leven in een dure tijd, en de overheid zou dit moeten doen. En misschien moeten ze dit ook op MBO scholen gaan doen. Eigenlijk overal waar arme jongeren naar school moeten. We ontkomen er niet aan, we leven in een crisis. 

En met mij gaat het eigenlijk best goed. Ik moet vanmiddag een inval- koffiedienst draaien op Wijksteunpunt de Boed in Zaandijk, omdat iemand haar pols gebroken heeft. Ik sta ingeroosterd tot ze weer terug is. Ik voel me niet slecht, alleen een beetje gaargekookt en verwassen van de hitte van de afgelopen tijd. Ik ben blij dat het nu regent, en ik even op adem kan komen van de hitte. (Ik hou niet van hitte.) 

Ik denk dat we een hele arme kerst periode tegemoet gaan. Zoals de ouwe wijven hier zeggen: 'Zo droog als Sinterklaas zijn kont.' En dat vind ik heel erg zielig. Voor kinderen, voor arme mensen in het algemeen, voor iedereen. Ik denk dat bijna niemand in deze wijk echt geld heeft voor de feestdagen. Net als het gros van Zaanstad. Misschien is het ook wel gepaster om er weinig aan te doen. Feestdagen vinden de meesten hier nooit echt prettig. De meesten zijn alleenstaanden zonder familie. Maar het zal wel nóg schandaliger, nóg duurder worden, dus is het niet iets om naar uit te zien dit jaar. 

Ik ga altijd naar mijn familie met de feestdagen, maar de meesten hier op het Gortershof kunnen dat niet en hebben er een hekel aan.  

Ik denk dat ik er gepaster aan zou doen om ingetogen te zijn deze feestdagen, maar ik ben toch al nooit overdreven uitbundig met kerstversiering. 

Ik begin mijn eigen blog een beetje slaapverwekkend te vinden, dus ik eindig deze post hier. 


Oké, dat was het voor nu- 


Dank jullie voor het lezen! 

    









Geen opmerkingen:

Een reactie posten